Kickstart dit bækken!

Forsiden » Forside » Sundhed » Motion » Kickstart dit bækken!

Kickstart dit bækken!

Denne artikel er sponsoreret af stramditbækkenop.dk og stramditbækkenop.dk og babybusiness.dk og babybusiness.dk og babybusiness.dk og babybusiness.dk og stramditbækkenop.dk og babybusiness.dk og babybusiness.dk
Alle links markeret med orange er sponsoreret

[ad]

“Nå ja – det var de der bækkenøvelser. Hov… det er vist en uge siden jeg fik gjort det sidst! Eller vist egentlig længere siden. Når jeg skal være ærlig…” Kender I det? Noget vi aldrig før havde tænkt over, da vi levede vores fantastiske ubekymrede ungdomsliv var, at alle kvinder en dag skal til at træne musklerne i sit underliv. 

Dette indlæg er for alle jer, der ligesom jeg stille og roligt fik kastet det lidt til side, og kun når til at tænke, at NU skal der også gøres noget ved den træning af bækkenbunden.

Følg med og find ud af hvordan du kickstarter din bækkenbundstræning! 

I min praksis får jeg dagligt spørgsmål om bækkenet. Især efterlyser nybagte mødre nemt tilgængelige forslag til bækkenbundstræning.
Der skal mere end et ”quick fix” til for at få bækkenbunden på plads efter en fødsel. Under fødslen udvides bækkenbunden mange gange sin normale størrelse, så det tager tid og vedholdenhed at få det hele på plads igen.” Siger Jane Grann, kursusleder på stramditbækkenop.dk 

Nybagte mødre kan nu få tid og energi.
Intentionen med stramditbækkenop.dk er at gøre genoptræning af bækkenet tilgængelig for alle kvinder – hvad enten hun bor i København, Ringkøbing eller på Malta.

Jeg oplever at det er et stort problem for nybagte mødre at finde tid og energi til at komme i gang med træningen.  At genoptræne på et gymnastikhold eller i et fitnesscenter kræver ofte stor planlægning og mange oplever at det giver uro at have baby med. Samtidig føler mange nybagte mødre, der tog for meget på under graviditeten, ubehag ved at komme i ”det smarte fitnesscenter”.

Nu kommer træningen hjem til dig.
Stram dit bækken op – er et mor-venligt koncept, der giver dig mulighed for at få undervisning og træning hjemme i stuen, mens far tager sig af babyen i en halv times tid.

Det ér ligetil: Du får via e-mail tilsendt telefon nr. som du ringer op til, og indtaster den medsendte pinkode, og så er du på live. Via din pc kan du følge med i undervisningen og gennemgå ugens øvelse med instruktion fra Jane Grann, der guider dig gennem hele forløbet.

Hele forløbet er på 7 uger med 30 min. undervisning søndag formiddag – lige før brunchen. I fitnesscentreret er timen gået – også hvis du har siddet og ammet halvdelen af tiden.

stramditbækkenop.dk forløbet ser du bare videoen senere, hvis du må afbryde eller en enkelt gang ikke kan deltage live.

Læs også
Mindfulness for mor og far

Det handler om andet end sex efter fødslen
Genoptræning af bækkenbunden handler om meget andet end at komme i gang med den seksuelle del af kærlighedslivet efter fødslen. Det handler også om at lære korrekt brug af mave og rygmuskler, så kroppen kan håndtere de mange nye bevægelser og løft med baby.

Derfor er det vigtigt ud over knibeøvelserne også at lære løfteteknik, f.eks. at spænde en baby fast i autostolen uden at få et hekseskud, rejse dig når du f.eks. leger på gulvet med din baby uden at bækkenet ”skrider”, venepumpeøvelser og åndedræts teknik, så du kan udnytte de små frirum i løbet af dagen, og dermed får mere overskud til dig selv og din familie.

Lidt om Jane Grann
Jane er uddannet Mensendiecklærer siden 1998. Jane tog uddannelsen efter hun havde født 3 børn på 4 år, og havde alle skavanker i kølvandet på det. Bækkenløsning, havde svært at træne bækkenbunden op, var overvægtig, havde ondt i ryggen pga. uhensigtsmæssige løft m.m.

Jane ved derfor hvorfor mange kvinder trods adgang til beskrivelser af øvelser på nettet ikke kommer i gang igen. Hun er passioneret omkring arbejdet med bevægeapparatet, og underviser dels i sin private praksis, dels hos Stenløse kiropraktik og nu også via web.

Find oplysninger om og tilmeld dig det næste kursus på stramditbækkenop.dk

Læs også
Motion for mor, far og baby

| 2017-06-18T07:51:18+00:00 marts 3rd, 2011|Motion|

One Comment

  1. Rikke 4. marts 2011 at 14:16 - Reply

    Sikke da en fin ide! For det er da virkelig en kilde til dårlig samvittighed – og noget af det nemmeste lige at springe over og udskyde til senere. Måske fordi en løbetur føles som træning på en anden måde end knibeøvelser gør.

    Da jeg havde født første gang fortalt min mor at det var ALDRIG på tale da hun var gravid, der var der ikke noget der hed knibeøvelser. Da jeg efter første fødsel synes det så noget sløjt ud ved den undersøgelse ved lægen, sagde han at så vidt han vidste var det her med knibeøvelser kommet de sidste 20-30 år, og han havde ikke set nogen undersøgelser der viste at vi havde bedre bækkenbund, mindre inkontinens , bedre sexliv eller noget ift. vores forældre og bedsteforældre (måske han så bare ikke har ledt nok efter dem…..). Men som han sagde – det er jo altid godt at træne musklerne i hele kroppen, så han synes da bestemt jeg skulle lave dem. Skade ville det i hvert fald ikke.

    Men ret interessant synes jeg – at det pludselig er blevet noget som der er ganske meget fokus på.

Leave A Comment

Giv mig besked om nye kommentarer til dette indlæg via email.