Pressemeddelelse: Jordemoder anbefaler ny metode til at undgå rød blenumse

Forsiden » Forside » Sundhed » Plejeprodukter » Pressemeddelelse: Jordemoder anbefaler ny metode til at undgå rød blenumse

Pressemeddelelse: Jordemoder anbefaler ny metode til at undgå rød blenumse

Denne artikel er sponsoreret af babybusiness.dk og jordemodercare.dk og youtube.com og olivy.dk
Alle links markeret med orange er sponsoreret

Skift mere end ble – skift vane.

Det er ikke sjovt at åbne en ble, for så at se en højrød numse lyse op. Det er heller ikke rart for de blebørn, der oplever det!

I Danmark har vi tradition for at bruge vand, sæbe og/eller vådservietter, når vi skifter ble. I Frankrig derimod har mødrene i generationer benyttet naturens egne ingredienser til at rense og pleje babyens hud og samtidig forebygge de røde numser med en blanding af jomfruolivenolie og kalk.

Fransk pusletradition nu på apotekerne i Danmark
Nu er denne gamle franske puslemetode sat på apotekerhylderne i Danmark, og flere danske fagfolk er begyndt at anbefale mødrene herhjemme at skifte vane.

gravide
Foto: Thinkstock/Wavebreakmedia

Franske mødre har i generationer benyttet en blanding af olivenolie og kalk til deres blebørn. I gamle dage fik man rørt blandingen på det lokale apotek. I dag er produktionen industrialiseret, og dermatologer, børnelæger og jordemødre anbefaler at man bruger denne metode, hver gang der skal skiftes ble.

Metoden bruges i dag på hospitaler og fødeklinikker i Frankrig, fordi den unikke blanding af ekstra jomfruolivenolie og kalk renser, plejer og beskytter på en naturlig måde, og dermed undgår man de røde numser. Olivenolien blødgør huden og danner en beskyttende hinde, mens kalken lindrer og neutraliserer syren fra urin og afføring.

Nu har danske apoteker også taget produktet ind, og metoden vinder indpas hos en række danske fagfolk: ”Jeg kan se, at produktet virker og anbefaler derfor, at man bruger det, fra barnet er nyfødt og gør det til en naturlig vane ved bleskift. Vi ser faktisk ikke problemer med rød og irriteret hud på de børn, der bruger det,” siger Birgitte Hyldebrandt, privatpraktiserende jordemoder, jordemodercare.dk.

Dansk søskendepar står bag
Olívy blev stiftet i Danmark i 2014 af søskendeparret Maria og Cecilie Reumert Wagtmann. De to søstre blev selv introduceret for produktet i Frankrig, da deres nyfødte babyer skulle skiftes. Idéen om at få produktet til Danmark udspringer således af positive erfaringer fra egne børn og af den efterspørgsel, de mødte blandt andre forældre.

”Ved rejser til Frankrig havde vi altid flasker med hjem til venner, kolleger, mødregrupper og vuggestuer. Og det var bl.a. deres begejstring, der gav os idéen til at gøre produktet tilgængeligt for alle danske børnefamilier. Vi går selv op i, at produkter skal være af høj kvalitet, og det er helt afgørende for os, at produkter til børn er fri for skadelige stoffer og sikre at bruge. Ekspertanbefalingerne fra Frankrig har også været en del af vores beslutning om at få det til Danmark og dét at selve metoden bygger på gode erfaringer gennem årtier og er baseret på sunde og naturlige ingredienser”, siger Maria Reumert Wagtmann.

Affaldsstoffer fra urin og afføring kombineret med indpakket varm hud resulterer meget nemt i en rød og irriteret numse. I Danmark har vi tradition for at skifte ble hyppigt, vaske og lufttørre, samt bruge vådservietter. Alligevel sker det ofte, at den sarte babyhud bliver rød og irriteret.

Olívy diaper change er en blanding af naturens egne ingredienser – ren, koldpresset ekstra jomfruolivenolie og en mild kalkopløsning, der er helt fri for unødvendige tilsætningsstoffer, herunder parabener, parfume og aluminium.
Det er den franske medicinalvirksomhed Gifrer, grundlagt i 1912, der producerer diaper change for Olívy. Produktet er blevet solgt til de franske apoteker under Gifrers eget brand i mere end 30 år, og er i dag det foretrukne babyplejeprodukt i Frankrig. Olívy har fået eneforhandling på Gifrers produkt i Danmark.

Mærk produktet, og mød søstrene Maria og Cecilie Reumert Wagtmann på Baby & Småbørnsmessen i Øksnehallen den 25. – 26. april 2015.

Søskendeparret deltager også på Landskonferencen for Sundhedsplejersker i Nyborg den 4. – 5. maj 2015.

For yderligere information:
Rikke Koks Andreassen, tlf. 22 20 13 40, rka@essencius.dk
Maria Reumert Wagtmann, tlf. 30 54 12 55, mrw@olivy.dk

Fakta om Olívy baby care – diaper change
Olívy baby care – diaper change forebygger rødme og irritation. Produktet er en blanding af ekstra jomfruolivenolie og en mild kalkopløsning, der på én og samme tid renser, plejer og beskytter den sensitive babyhud, så den forbliver i sund balance. Olivenolien blødgør og tilfører huden den rette mængde naturlig fugt, samtidig med at den danner en beskyttende hinde mod fugten fra den våde ble. Kalken lindrer og neutraliserer syren fra urin og afføring. Olívy baby care til bleskift er fremstillet af naturlige ingredienser, er dermatologisk testet og fri for parabener, parfume og aluminium.

Sådan bruges Olívy:
Hæld, hvad der svarer til 2 ml. eller en valnød Olívy på en vatrondel.
Tør hele bleområdet af med vatrondellen, så urinen fjernes, og Olívy trænger ind i huden.
Ved afføring renses først med vand og derefter med Olívy.
Brug Olívy ved hvert bleskift for optimal, forebyggende virkning.

Olívy kan med fordel også bruges til:
Pleje af de sarte hudfolder under halsen og bag ørerne på babyen.
Blødgøring af tør hud på arme og ben hos babyer, børn og voksne.
Lindring af irriteret hud og mindre forbrændinger som solforbrændinger.

En stor flaske (500 ml) rækker til mellem to og tre måneders forbrug.

Se mere her:
www.olivy.dk

Forhandlere og priser – se fuld liste på www.olivy.dk

Apoteket: Olívy kan købes på mange af landets apoteker og apotekerudsalg samt via apotekernes websalg.

Kiropraktik i Centrum,
Linnésgade 25, 3. Sal